Špinavá hra

 

Kriminální historky z arbitrážního protektorátu

Ještě jednou o válce o Novu, soubor článků z let 2003 – 2008

Předmluva Ladislav Jakl

Obálka aTeo.cz

V roce 2008 vydalo nakladatelství Altyn

Objednávky ZDE 

Příslušnou kapitolu otevřete kliknutím na její titulek v obsahu. 

Obsah

001 Radek John o arbitráži se CME
002 Musím sníst mikrofon?
003 Proč Špinavá hra?

2003

004 Polemika o vině a trestu
005 Trapas Josefa Chuchmy
006 Podivná fakta poslankyně Marvanové
007 Veselé kousky Lauderovy páté kolony
008 Mají Češi ve své zemi nějaká práva?
009 Příběh téměř zpravodajský aneb Jak přijít k 10 miliardám
010 Zaorálkova právní negramotnost
011 Co MF Dnes zatajila a co nabídla
012 Václav Žák se – jako vždy – mýlí
013 Být Svěrákem spáchám sebevraždu
014 Alespoň jeden důkaz by nebyl?
015 Vláda chce, aby ODS ovládla mediální rady. Nesmysl? Nikoli!
016 Tisková konference členů odvolané RRTV
017 Kdo říká pravdu a kdo lže
018 Lauderova hrubá chyba
019 Lauder v roli povedeného číšníka
020 Když dva dělají totéž, není to totéž
021 Principál Dostál a jeho pimprlové divadlo
022 Politický hochštapler Bohuslav Sobotka
023 Lauderův zlatý důl na Divokém východě
024 Vyšetřování neproběhlo, zapomeňte!
025 Hlásné trouby v éře arbitráží
026 Svět pohádek a skutečností Václava Žáka
027 Dostál a RRTV, rovnější mezi rovnými
028 Smutná pochvala ministru Dostálovi
029 Skandál na spadnutí aneb Žádám přímý přenos
030 Mimořádná drzost poslance Jana Mládka
031 MF Dnes o Vladimíru Železném
032 Bývalí radní: Landová svědčila křivě
033 Soud dal za pravdu radě. Kdy odstoupí Fischerová?
034 Vyšetřovací komise a zapálení říšského sněmu

2004

035 Kdy ČT diváky klamala? Letos, nebo loni?
036 Pohodlné hnidopišství Milana Šmída
037 Komu patří Nova? aneb Když dva dělají totéž
038 Mathé má pravdu, ale ...
039 Nova podle Šmída
040 Jidáš Vávra promluvil
041 Otevřený dopis předsedovi KDU-ČSL Miroslavu Kalouskovi
042 Nejvyšší státní zástupkyně Benešová to má nějaké popletené
043 Různý metr na „porno“
044 Rozpaky nad výroční zprávou RRTV
045 Hloupost, nebo korupce?
046 Prohlášení k 1. výročí odvolání RRTV
047 Špidlovi utajení poradci aneb Vrána k vráně sedá
048 Postřehy z diskusního večera aneb Špidlova vláda nad médii
049 Česká televize mezi propagandou a cenzurou
050 Špidlův rok dlouhých nožů
051 Poslanec Mládek na titulní straně
052 Donathovi psavci v akci
053 Není arbitráž jako arbitráž
054 ČR prý neochránila investici. Opravdu?
055 Právo: Předvolební sci-fi ala ČSSD
056 Diag Human a CME: Není arbitráž jako arbitráž
057 Existuje ještě jeden „zápis“ aneb Byl, či nebyl návštěvní den?
058 Přestřelka v poslanecké sněmovně
059 Jak jsem byl „odsouzen“
060 Strategie jako tragedie
061 Kohák do Senátu. Co na to Sobotka?
062 Nova jako zrcadlo
063 Alespoň něco se udělat dá
064 Prohraná arbitráž: Kdo za to může?
065 Jen krůček od dokonalosti
066 Příběhy z arbitrážního protektorátu
067 Kdyby Plesl nebyl hlupák
068 Plusy a minusy návratu CME
069 Propagandistický škvár senátora Schwarzenberga
070 Ještě jednou o propagandistickém škváru
071 Petr Vrána žere psy

2005

072 Křečkova komise mechanismus arbitrážní prohry rozmotala
073 Proč se odvolaní členové RRTV soudí se státem
074 Česká televize manipulující a cenzurující
075 Probuzení Milana Jakobce
076 Dostál káže vodu a pije víno
077 Bude Vladimír Špidla rezignovat?
078 Sobotkovo putování od demagogie k realitě
079 Gross pošťákem, stejně jako Špidla
080 Kulturní „ýbrmenšové“ z FITES
081 RRTV: Od Mackové k Mackové
082 Veřejné oznámení o Martinu Janu Stránském
083 Nový člen gangu – Pan Medvěd
084 Příliš mnoho nesrovnalostí v obvinění Železného

2006

085 Milí internetoví recidivisté! aneb Souhrnná odpověď při novém roku
086 Cena města Zlína Jiřímu Novotnému
087 Drtinová inzultovala Železného
088 Členové RRTV uspěli u Nejvyššího správního soudu

2007

089 Chybné údaje na stránkách RRTV aneb Novináře probudí až prachy
090 Jak jsem málem plakal nad životopisem Ronalda Laudera
091 Langerova prorocká slova
092 K čemu je takové zpravodajství ČTK?
093 Cyril Svoboda – digitální zahradník, nebo kozel?
094 Hvížďalovy pitomosti a Cyrilova teorie

2008

095 Definitivní rozhodnutí
096 Na Topolánka vypadl Špidlův kostlivec
097 Informační blokáda ČTK?
098 Otázky pro Českou televizí
099 Arbitráž o TV Nova: selhání státu i médií
100 Ostudná justice aneb Hlava 22 na český způsob
101 Poslanci, kteří 2. 4. 2003 hlasovali pro odvolání RRTV

Přílohy

102 Rozsudek Městského soudu v Praze
103 Rozhodnutí předsedy vlády
104 Stížnost na Českou televizi – 1
105 Stížnost na Českou televizi – 2
106 Stížnost na Český rozhlas
107 Slovníček

Špinavá hra

Rada Českého rozhlasu
Vinohradská 12
120 99 Praha 2

Věc: stížnost na neobjektivní a nevyvážené podávání informací Českým rozhlasem

Vážení členové Rady Českého rozhlasu!

Český rozhlas je dle zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání (231/2001 Sb.) povinen poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů (§ 31 odst. 2). 

Podle zákona o Českém rozhlase (484/1991 Sb.) jsou hlavními úkoly veřejné služby v oblasti rozhlasového vysílání (§ 2 odst. 2) zejména

a) zejména poskytování objektivních, ověřených, ve svém celku vyvážených a všestranných informací pro svobodné vytváření názorů

b) přispívání k právnímu vědomí obyvatel České republiky.

V dubnu 2003 věnoval Český rozhlas ve svých zpravodajských a publicistických relacích mimořádnou pozornost kauze odvolání členů Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Šest z odvolaných radních následně podalo žalobu na protiprávnost svého odvolání. V květnu 2007 soud odvolání šestice členů RRTV zrušil a v březnu 2008 předseda vlády rozhodl, že jejich členství v RRTV skončilo až uplynutím šestiletého funkčního období. Podvakrát se nastalou situací zabývala Stálá komise pro sdělovací prostředky PSP ČR. O tom však už Český rozhlas neodvysílal nic. Není třeba být mediálním odborníkem ani právníkem, aby bylo zřejmé, že množství informací na straně jedné a žádné informace na straně druhé vytváří očividný nepoměr.

Český rozhlas takovým postupem porušil povinnost poskytovat objektivní a ve svém celku vyvážené a všestranné informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů. Zamlčením výsledku celé kauzy také rozhodně nepřispěl k právnímu vědomí obyvatel České republiky. Zvláště pak, když soudní vítězství šesti členů RRTV lze považovat za důležitý judikát, který posiluje nezávislost všech mediálních rad.

Postup Českého rozhlasu (ne)odvolané členy RRTV výrazně poškozuje.

S pozdravem

Ing. Zdeněk Duspiva
JUDr. Pavel Foltán
RNDr. Josef Musil, CSc.
Jiří Novotný
Mgr. Petr Štěpánek
Mgr. Petr Žantovský

6. května 2008

Aktualizováno ( Úterý, 30 Červen 2009 15:23 )

 
Špinavá hra

arbitráž amsterdamská – CME vs. Vladimír Železný

arbitráž londýnská – Ronald Lauder vs. Česká republika

arbitráž stockholmská – CME vs. Česká republika

arbitráž vídeňská – CME vs. CET 21 (respektive finanční skupina PPF)

CET 21 – Central European Television for 21st century, s. r. o., držitel licence k celoplošnému televiznímu vysílání TV Nova. V jednu chvíli se také objevila akciová společnost téhož jména.

CEDC – Central European Development Corporation Management Servises, GmbH., německá firma vlastněná Ronaldem Lauderem, původní investor TV Nova, většinový podílník v ČNTS

CME – Central European Corporation, investor TV Nova, který bez souhlasu českých orgánů nahradil CEDC, existuje několik „příbuzných“ společností toho jména (Bermudy, Nizozemsko), jejich většinovým vlastníkem je Ronald Lauder, arbitráž proti České republice vedla nizozemská společnost CME Czech Republic B. V.

ČNTS – Česká nezávislá televizní společnost, s. r. o., v letech 1993 – 99 servisní firma TV Nova, většinově vlastněná Lauderovou společností CEDC, později CME

Česká produkční 2000 – hlavní servisní firma TV Nova po přesunu televize na Barrandov, od roku 1999 dodnes, nahradila ČNTS

DVP – denní vysílací plán

PPF –  finanční skupina, která v roce 2003 většinově ovládla Novu a koncem roku 2004 ji prodala Lauderově společnosti CME

PR agentura – public relations – veřejné vztahy,  „píárová“ agentura je firma zabývající se vytvářením pozitivního obrazu svých klientů 

RRTV – Rada České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání, od roku 2001 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, nejvyšší mediální regulační orgán v České republice volený Poslaneckou sněmovnou

Rada ČT – Rada České televize, dohlížecí a kontrolní orgán veřejnoprávní televize volený Poslaneckou sněmovnou

SBS – Scandinavian Broadcasting System, televizní společnost, která chtěla fúzovat se CME

Aktualizováno ( Úterý, 30 Červen 2009 15:25 )

 
<< Začátek < Předchozí 21 22 Další > Konec >>

Strana 22 z 22
Unisono...
výběr z foto...
phoca_thumb_m_12-2001-s-Charlie-Kasalem-na-Sazave.JPG phoca_thumb_m_04-1999-Cesko-saske-Svycarsko.jpg 13-1991-Rakousko-Brand-s-Petruskou.jpg phoca_thumb_l_19-2008- s-Ladou-Jaklem-a-Jirkou-Balvinem-krest-knihy-Spinava-hra.JPG phoca_thumb_l_18-1999-mama-a-Filip.jpg phoca_thumb_s_37-2007-Orlicke-hory.jpg phoca_thumb_s_10-2004-Vesuv.jpg phoca_thumb_m_13-2003-s-Mirkem-Topolankem-krest-knihy-Ukradena-televize.JPG phoca_thumb_s_01-1995-Istanbul.jpg phoca_thumb_l_12-2005-Dunaj-Visegrad.jpg phoca_thumb_s_11-1983-Natural.jpg 19-2005-Washington-Lincolnuv-pamatnik.JPG 28-2006-Italie-Benatky.JPG phoca_thumb_s_06-2003-Dunaj.JPG phoca_thumb_s_32-2009-Berlin-Glienickebruecke-tady-menili-zajatce.JPG phoca_thumb_m_07-2003-Dunaj-Marcus-Aurelius.jpg phoca_thumb_m_02-1975-Spektrum.jpg phoca_thumb_l_21-2005-Ryn-Alpy.jpg phoca_thumb_m_22-1998-Unisono.jpg phoca_thumb_s_09-2004-Bavorsko-Inn.jpg
Ulti Clocks content